یکشنبه - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
صفحه اصلی >> سازمان >> معرفی واحدها >> معاونت امور فرهنگی و تبلیغ

معاونت امور فرهنگی و تبلیغ

با رویکرد جدید سازمان تبلیغات اسلامی در عرصه‌‌های فرهنگی و تبلیغی که از اواسط سال ۱۳۸۰ آغاز گردید و بازنگری در سیاستهای سازمانی و اهداف کلان فرهنگی و تبلیغ دینی محورهای اساسی آموزش، تحقیق و پژوهش و نشر و گسترش فرهنگ و معارف اسلامی و انس با قرآن کریم و بهره‌گیری از ابزارهای جدید و فن‌آوری روز در سرلوحه برنامه‌های سازمان قرار گرفت. در این راستا با اصلاح هدف‌گذاری‌های اجرائی و عملیاتی در برنامه‌ها تبلیغ اسلام ناب محمدی(ص) تقویت روح عبودیت الهی و ترویج اخلاق حسنه و رساندن پیام انقلاب اسلامی که ثمره خون هزاران شهید گلگون کفن و یادگار امام راحل می‌باشد.

کلیه برنامه‌ها و تلاش‌ها در جهت نشر فرهنگ اسلامی و انقلابی در کشور تنظیم و طرح‌ریزی گردید. با توجه به محورهای اساسی برنامه‌های سازمان اهم اهداف و فعالیت‌های این معاونت عبارت است از توسعه فعالیت‌های قرآنی توجه به مساجد و مراکز مذهبی، تقویت اطلاع‌رسانی دینی- آموزش، پژوهش و انتشارات، اصلاحات لازم در نیروی انسانی، تقویت پشتیبانی و اعزام مبلغ به اقصی نقاط کشور و ساماندهی فعالیت‌های تشکل‌های دینی و توسعه فعالیت‌های فرهنگی- مردمی.

معاونت امور فرهنگی و تبلیغ در حال حاضر اداره دفتر ۲۸ استان، ۱۴۹ دفتر شهرستان، ۱۵۰ نمایندگی در ادارات و سازمان‌های دولتی و همچنین ۱۲۰ کانون فرهنگی و تبلیغی در اقصی نقاط کشور را برعهده دارد.

علاوه بر آنچه که گفته شد: این معاونت بطور فعال موسسات وابسته به سازمان را تحت پوشش قرار داده است همچنین این معاونت بیش از ۲۵۰۰ روستا را با اعزام حدود ۸۵۰ روحانی مستقر تحت پوشش قرار داده است از دیگر فعالیت‌های این معاونت می‌توان به اعزام بیش از ۵۳۲۸۳ نفر مبلغ مذهبی در مناسبت‌های خاص حمایت از حدود ۱۰۰۰ مسجد در سراسر کشور مبارزه با تفرقه بین فرق اسلامی، پوشش حدود ۱۶۶۱ انجمن اسلامی، پوشش حدود ۲۶۰۰ هیئت مذهبی، حمایت از حدود ۱۴۰۰ کانون فرهنگی- مردمی و اجرای بیش از ۳۸ طرح مستقل، جدید و موثر جهت اصلاح و احیا شعائر دینی در سطح کشور اشاره نمود. این معاونت مشتمل بر شش زیر مجموعه است که هریک بطور تخصصی متولی بخشی از وظایف آن می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال امنیتی: